Sunday

Breast Cancer : Cegah sebelum Terlambat

Hai semua..

Sihat? Harapnya semua pembaca setia blog saya berada di dalam kesihatan dan lindungan olehNya...Entry kali ni saya nak share tentang penyakit pembunuh utama kaum wanita...

Antara perkara yang paling takut oleh wanita adalah cancer dan cancer yang paling banyak pd wanita adalah BREAST CANCER!!   Ramai antara kita yang mengalami kehilangan orang tersayang dalam hidup mereka kerana penyakit pembunuh ini. Nauzubillah..jauhkanlah 





Sebenarnya CANCER menyerang sesiapa sahaja tidak mengenal latar belakang! tetapi di gariskan juga faktor seseorang itu boleh dapat BREAST CANCER, antaranya:


Sejarah keluarga : Selalu orang yang ade sejarah penyakit dari keluarga nya atau atuk neneknya atau sesiapa sahaja dlm keluarga memang berisiko tinggi! So beware!

Obesiti: Prempuan yang mempunya berat badan belebihan mmg paling senang nak dpt cancer ini! So turunkan berat anda!

Pemakanan: Apa yang kita makan sebenarnya memberi salah satu faktor utk dpt breast cancer lagi2 bila kita mengambil makanan berlemak berlebihan, Galakkan diri makan sayur-sayuran kay !

Ambil Hormon : Seseorang wanita putus haid yang suka mengambil hormon gantian berisiko tinggi utk dpt lagi2 kalu ambil hormon berterusan selama 5 thn! hati2 kay!

Susu Beku : kebanyakan wanita tidak menyedari terdapat susu beku selepas habis menyusukan anak! So kena check!





Breast Cancer yg menakutkan kaum wanita



Sesungguhnya kita semua amat2 takut dan ngeri dengan penyakit ni. Penyakit ni datang secara senyap, alih2 kita dah detect bila dah teruk. Dengan pemakaian Long Bra yang terdapat pada set Premium Beautiful mampu mencegah penyakit ini dari dihidapi. Kita usaha, at least kita mencegah pada peringkat awal.

Kenapa perlu pakai PB dan apa kaitan dengan BREAST CANCER??


PREMIUM BEAUTIFUL - LONG BRA


  • "Cup" yang terdapat pada Premium Beautiful adalah berbentuk piramid. Tujuan utamanya adalah bagi memastikan puting payudara berada pada kedudukan betul. Kebanyakan Bra yang terdapat di pasaran tidak menekankan aspek ini membuatkan puting lebih "tertekan" dan tidak mendapatkan pernafasan yang betul.

  • Di bahagian "Cup" juga terdapat banyak "chitosan" yang boleh menyahtoksinkan semua toksin yang terdapat pada bahagian payudara.

  • Ibu menyusu yang menggunakan Premium Beautiful tidak memerlukan breast pad untuk menahan dari air susu mengalir keluar kerana Premium beautiful mempunyai fungsi khas untuk mengelakkan payudara dari bengkak yang boleh mengakibatkan payudara bernanah dan berlaku barah payudara. Dan jgn risau.. dengan pemakaian Long Bra ini juga mampu membanyakkan susu badan ibu-ibu yang menyusu badan.

  • PB ini mempunyai 3 bahagian; LONG BRA, WAIST NIPPER, and LONG GIRDLE! dan specialnya CUP BRA PB ni mempunyai satu bahan iaitu CHITOSAN yang digunakan untuk DETECT dan PROTECT BREAST CANCER!!! 

"INGAT ORANG YANG TERSAYANG DAN INGAT ORANG YANG SEDANG BERGANTUNG KEPADA KITA!APA JADI KALAU KITA TIADA"

Jadi kepada anda-anda di luar sana, kenapa perlu tunggu sehingga umur mencecah40 tahun baru nak cari set Premium Beautiful anda... sesungguhnya mencegah lagi baik dari mengubati. Jgn terlalu sayangkan duit tp sayangkan dulu badan kita sendiri.


get yours & don't hesitate to contact me for futhur info

012.762 7654 | hayaniyamin@gmail.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

-